Skip to content

Navigeer direct

Wilt u een afspraak maken? Bel ons dan op onderstaand telefoonnummer of stuur een e-mail naar info@mondzorgpraktijkdepeel.nl

Tel: 0495 626 126

We stellen ons graag aan u voor

Tarieven en betalen

Hier vindt u een overzicht met antwoorden op de meestgestelde vragen omtrent tarieven, betalingen en garanties bij Mondzorgpraktijk De Peel.

Tarieven

Uw rekening is opgebouwd uit verrichtingen die wij tijdens de behandeling hebben uitgevoerd. Bij elke verrichting hoort een vast tarief dat door de Nederlandse Zorgautoriteit is vastgesteld. Wilt u weten welke tarieven voor tandheelkunde er zijn? Kijk dan eens op www.allesoverhetgebit.nl

Bij behandelingen die meer dan 250,- kosten zal vrijblijvend een schriftelijke kostenbegroting worden verstrekt. Uiteraard kan deze ook opgesteld worden voor behandelingen die minder kosten met zich meebrengen. Indien gewenst kunt u dit aangeven bij uw behandelaar.

Wij werken samen met tandtechnisch labaratoria GB Dental en Kies Tandatelier. de tarieven voor tandtechnisch werk kunt u vinden op de websites via Kiestandatelier of GBDental.

Verzekering

U kunt zich bij vele verzekeraars voor tandheelkundige zorg verzekeren. Graag verwijzen wij u voor informatie over verzekeringen en de verschillen in dekking naar www.vergelijkmondzorg.nl.

Betalen

Onze rekening ontvangt u via e-mail of per post. U krijgt een gespecificeerde rekening waarin u precies kunt zien welk gedeelte wordt vergoed door de zorgverzekeraar en welk gedeelte u zelf nog moet voldoen. Deze rekening kunt u eenvoudig betalen via IDeal. Daarnaast heeft u de mogelijkheid om in uw eigen online omgeving eventuele vragen te stellen en een pdf bestand van uw rekening te downloaden voor uw eigen administratie. Wij dienen alle behandelingen in bij de zorgverzekeraars, tenzij u hier bezwaar tegen heeft. Geef dit dan aan ons door. Heeft u een vraag over uw vergoeding door uw verzekeraar? Neem dan contact op met uw eigen verzekraar.

Onze rekeningen versturen wij vanuit de praktijk. Het kan zijn dat u gewend bent om de rekeningen te krijgen via Infomedics. Dit is veranderd. Kijk voor meer informatie over de wijze van betalen op de website van Payt.

Garantie

Samen met u streven wij naar de best mogelijke tandheelkundige zorg. Dit doen we door u zo goed mogelijk te helpen bij het onderhouden van uw gebit. Daarnaast werken we alleen met materialen van hoge kwaliteit. Natuurlijk hoort hier een goede garantieregeling bij. Hieronder kunt u vinden welke garantieperiode hoort bij de desbetreffende behandeling. Houdt u er rekening mee dat preventie, een goede verzorgingen van uw eigen gebit, de belangrijkste rol speelt in de mate van duurzaamheid van behandelingen. Voorkomen is beter dan genezen. Indien wij vermoeden dat de mate van zelfzorg of andere factoren een negatieve invloed hebben op de uitkomst van behandelingen, dan zullen wij dit voorafgaand aan de behandeling met u bespreken.

  • Vullingen: 2 jaar
  • Kroon en brugwerk*: 5 jaar
  • Beugels en draadspalk achter de voortanden: 6 maanden
  • Implantaten: 5 jaar (alleen voor niet-rokers)
  • Protheses: 1 jaar
  • Splint**: 1 jaar op fabricage fouten
  • Bleken: 4 maanden

Het is niet mogelijk om garantie te geven bij de volgende behandelingen:

  • Vullingen melkgebit
  • Wortelkanaalbehandelingen
  • Relaps orthodontie
  • Tandvleesbehandelingen

*  Bij kronen en implantaten geldt een aflopende garantiewaarde van 20% per jaar.
** Geen garantie op normale slijtage opgetreden door gebruik,

Voorwaarden garantieregeling

Om in aanmerking te komen voor de garantieregeling dient u minstens één keer per jaar uw gebit te laten controleren en verzorgen door de tandarts, mondhygieniste of preventieassistente. Daarnaast wordt van u verwacht dat u uw gebit goed onderhoud en er geen derde partij wijzigingen in het behandelde deel van het gebit heeft aangebracht.

In geval van een klacht

Uiteraard doen wij ons uiterste best om het probleem op te lossen indien u niet tevreden bent over een behandeling. Om u zo goed mogelijk te helpen, vragen wij u het probleem zo spoedig mogelijk met ons te bespreken. We merken dat in de meeste gevallen een passende oplossing mogelijk is. Mocht u onverhoopt toch het gevoel hebben dat dit niet het geval is, kunt u een klacht indienen via het klachtenformulier op onze website. Blijkt de klacht gegrond dan voeren wij kosteloos een nieuwe behandeling uit. Wanneer dit niet meer mogelijk is, worden de oorspronkelijke kosten in mindering gebracht op het nieuwe behandelplan. In het uiterste geval dat we er niet meer samen met u uitkomen dan kun u gebruik maken van de klachtenregeling van de KNMT.

veravc

Vera

Tandarts
Chantal

Chantal

Tandartsassistente
may2

May

Mondhygiënist
Inger

Inger

Tandartsassistente
leonie

Leonie

Preventieassistente

Wilt u vrijblijvend een afspraak maken of meer informatie?

Neem dan contact met ons op

Recente berichten

Even voorstellen; nieuwe tandarts

Even voorstellen; nieuwe tandarts

Mijn naam is Claudia Kremers – Beljaars. Sinds kort woon ik samen met mijn man en hond in Nederweert. In…